ѕро критер≥њ. ÷≥кав≥сть музичноњ ≥дењ,
профес≥йн≥сть в≥дтворенн¤ того, що грають, ¤к≥сть музичного
матер≥алу, ¤скрав≥сть мелод≥њ, - тобто все, що становить
справжню групу. ƒл¤ текст≥в тут не було спец≥ал≥ст≥в, тобто
то групам пройшло на Удурн¤кФ. ј по музиц≥ чути, на жаль...
ƒивилис¤ на те, що колектив по сут≥ представл¤Ї, бодай ¤к≥сь
результати, а не художн¤ самод≥¤льн≥сть УзабитогоФ клубу...
јдже Ї велика р≥зниц¤ м≥ж тими, у кого Ї мистецьк≥ ¤кост≥,
≥ тими, хто њх не маЇ. “обто шукали те, зо що можна би було
зачепитис¤. яскрав≥ враженн¤ пом≥тн≥ одразу Ц ≥з перших
такт≥в. «в≥сно, були певн≥ критер≥њ, але математична точн≥сть
тут недоречна. ќц≥ вибран≥ пТ¤ть колектив≥в сподобалис¤
ус≥м членам жур≥ бездискус≥йно. ≤ дуже велика р≥зниц¤ м≥ж
тими пТ¤тьма ≥ наступною дес¤ткою.
Ќайкращ≥ враженн¤ у мене в≥д групи У“ет≥сФ,
У арниФ та УCordOnФ. як на мене, вони найб≥льш профес≥йн≥
команди. “акож за ≥деЇю дуже ц≥кава та ¤скрава команда УAUDI
SILEФ, незважаючи на вс≥ суперечки довкола них. У“оксичний
файлФ дл¤ мене трошки слабша, по-перше, њм т¤жче працювати,
бо в них незвичний склад, можливо, не все глибоко пророблено,
багато там УсирогоФ, але в≥н вигл¤даЇ ефектним колективом.
УЌ≥агараФ теж п≥дтримуЇ р≥вень. ƒо реч≥, У арнаФ використовуЇ
коломийки не дл¤ спекул¤тивних ц≥лей, н≥, це йде в них зсередини:
вони ≥накше просто не вм≥ють, вони там живуть. ÷е дуже орган≥чно
≥ ц≥каво. ¬≥дчуваЇтьс¤, що вони з ћукачева, а не з ƒн≥продзержинська.
ќт, буде дуже ц≥каво на фестивал≥, бо там будуть колективи
з ус≥Їњ ”крањни, подивимос¤ хто кого. «ах≥д чи —х≥д. јле,
¤кщо чесно, то на «аход≥ групи завжди б≥льш ц≥кав≥. „имось.
олектив≥в буде не менше 50-ти, минулого року було близько
с≥мдес¤ти. Ќас трошки притисли, щоби п≥двищити ¤к≥сть. як
то вдастьс¤ Ц нев≥домо. ўо њм буде? Ќ≥чого, кр≥м морального
задоволенн¤. ћожливо, елемент престижу, гонору, слави...
‘естивал≥ такого типу завжди дуже б≥дн≥. ћатер≥альних благ
не буде: сувен≥ри на згадку, може... јле то ж не головне,
головне Ц люд¤м про себе за¤вити. ‘естиваль Ц р≥ч не комерц≥йна,
¤к, наприклад, У“авр≥йськ≥ ≤гриФ, на ¤к≥ запрошують —ашка
ѕономарьова, групи з-за кордону.
÷ей фестиваль даЇ можлив≥сть молодим
командам, ¤к≥ н≥де ще себе не показували, з ¤когось села
чи м≥ста глухого, бути прийн¤тими до сол≥дних банд. ÷е шанс
показати себе публ≥ц≥. як би там не було, але гоноров≥сть
в музиц≥ ще н≥хто не в≥дм≥н¤в. як≥ ном≥нац≥њ будуть на фестивал≥,
ще н≥хто не знаЇ. ќб≥ц¤ли, що буде т≥льки рок. ћи у Ћьвов≥
в≥дбирали т≥льки рок. ћене приватно ≥нше не ц≥кавить. ћи
це робимо абсолютно безкоштовно Ц ƒубно шоковане з цього.
ћ≥льйон компл≥мент≥в ус≥м орган≥заторам льв≥вського туру.
∆ур≥ на фест≥? ўе не знаю, але ¤ буду точно. ўе буде —ашко
™втушенко, той, ¤кий зараз випустив Ујнтолог≥ю украњнського
рокуФ. «а результатами в ƒубно буде видно, ск≥льки моральних
бал≥в ми отримаЇмо за св≥й виб≥р.
¬падаЇ у в≥ч≥ також Їдиний напр¤м ус≥х груп Ц хардкор, не
джаз-рок, не льв≥вський рок, ¤кий був ран≥ше, арт-рок, блюз-рок,
н≥чого того немаЇ. ћайже н≥хто не сп≥ваЇ, хоча в ц≥й музиц≥
пон¤тт¤ сп≥ву в≥дносне. Ќе практикуЇтьс¤ вм≥нн¤ грати на
г≥тар≥, не використовуютьс¤ ≥нш≥ ≥нструменти, на ¤ких треба
вм≥ти грати: скрипка була лише в одному колектив≥. Ќе грають
на клав≥шах, зв≥сно, там аж 61 клав≥ша, а на г≥тар≥ Ц всього
ш≥сть, то легше. ќсь так≥ стил≥стичн≥ зауваги. ƒуже одноман≥тно.
—оло на г≥тар≥ ми чули два-три рази серед 34-ох колектив≥в.
“аке враженн¤, що музиканти не вчатьс¤ музики, а беруть
њњ на УураФ. яскравого, талановитого та майстерного не буваЇ
багато, год≥ на то спод≥ватис¤Ф.
√н≥вний виступ —ерг≥¤ алинюка
(директора УЋ¤лькиФ):
УЌе буду казати, що УЋ¤лькаФ Ц ексклюзив, але усе це робитьс¤
не дл¤ УЋ¤лькиФ, а дл¤ ¬ас! ќт там позаду сидить група...
≥ в мене таке враженн¤, що ¤ њм щось зобовТ¤заний. ¬ першу
чергу ¤ це роблю дл¤ музикант≥в, а њм Упо барабануФ, вони
соб≥ УлахаютьФ.
¬олодимир якимець (Уѕ≥ккард≥йська
“ерц≥¤Ф):
У„есно кажучи, загальн≥ враженн¤ в≥д в≥дб≥ркового туру не
конче оптим≥стичн≥, але й не можу сказати, що виключно негативн≥.
ћи знайшли пТ¤ть д≥йсно достойних груп, ми майже не сперечалис¤
стосовно тих груп. ≤ мен≥ здаЇтьс¤, що одна ≥з них мусить
зайн¤ти ¤кесь одне призове м≥сце, бо потенц≥ал Ї дуже великий,
≥, взагал≥, музична енергетика в≥д них УвалитьФ дуже добре.
ќднак, решта 30 команд вс≥ на голову нижч≥. ј це спонукаЇ
замислитис¤, що робити дал≥ ≥ чим це все зак≥нчитьс¤. јле
це справа не т≥льки в наших руках, а насамперед у руках
музикант≥в: чого вони хочуть дос¤гнути, ¤к дос¤гнути ≥ ¤к≥
ц≥л≥ вони соб≥ ставл¤ть. „и льв≥вськ≥ групи з≥гнорували
тури? ¬загал≥, ≥стор≥¤ ≥де цикл≥чно, був такий сильний поштовх
дес¤ть рок≥в тому, коли зародивс¤ льв≥вський рок ≥з Уѕлачем
™рем≥њФ, Ућертвим ѕ≥внемФ, У+GG+Ф, купа була р≥зних ≥ ц≥кавих
груп, а зараз так склалос¤, що треба просто перебути цю
ситуац≥ю, немаЇ ким т≥ групи зам≥нити. ƒостойн≥ т≥льки п≥дростають.
” вс¤кому раз≥ найб≥льша проблема в тому, що люди не ц≥кавл¤тьс¤
р≥зноман≥тною музикою. ёр≥й на прес-конференц≥њ сказав добру
штуку: У√рупи под≥бн≥ одна на одну, одного стилю ≥ на одному
здеб≥льшого дуже низькому р≥вн≥. ƒай Ѕог, щоб ситуац≥¤ зм≥нилас¤Ф.
ћихайло ƒашкович, журнал≥ст:
У¬раженн¤ песим≥стичн≥. ѕлюси? “е, що в≥дб≥рков≥ тури в≥дбувалис¤
на УживоФ, а не за ауд≥ов≥дбором (за ауд≥о касетами). ј
м≥нус Ц люди, ¤к≥ на УживоФ прийшли грати на в≥дб≥ркових
турах, на мою думку, 70% грати не вм≥ють. ѓм треба не в
УЋ¤льц≥Ф виступати, а десь там, у п≥двал≥. Ўар≥фов правильно
казав, групи дуже в≥дчуваютьс¤ ще за настройкою. јле ще
краще групу можна Ув≥дчутиФ на сейшнах п≥сл¤ кожного в≥дб≥ркового
туру. “обто свою завчену програму люди ще б≥льш-менш ¤кось
можуть заграти, а от ≥мпров≥зац≥¤ з ≥ншими музикантами просто
в≥дсутн¤. “обто йде просте продовженн¤ концертного виступу.
як на мене, то музиканти ≥з тих 70-ти в≥дсотк≥в н≥чого не
слухають, н≥чого не знають ≥ н≥ на чому не вчатьс¤. “ому
таке абсолютно песим≥стичне враженн¤.
я думав, що, принаймн≥, у Ћьвов≥ ¤ в≥дкрию
к≥лька груп, ¤к≥ чогось вартують ≥ за ¤к≥ можна вз¤тис¤
¤комусь менеджеров≥, аби вкласти в них грош≥. ’оча в рок-музику
н≥коли одразу не вкладають велик≥ грош≥, але хоча би демо
нормальне випустити. ј тут нема кого купл¤тиЕ
„ому не прорвалис¤ льв≥вськ≥ гурти? Ѕо
вони не вм≥ють грати, от чому. “ак, д≥йсно, дуже багато
груп зазналос¤. ўе ¤ думаю, що оце молоде покол≥нн¤ груп
"вињжджаЇ" лише завд¤ки льв≥вським групам, ¤к≥
вињхали до иЇва з≥ Ћьвова. “обто попередн≥ групи поставили
дуже високу планку, Ћьв≥в завоював певну попул¤рн≥сть на
”крањн≥ ¤к кузн¤ рокових кадр≥в. ј т≥ молод≥ групи, ¤к≥
ще н≥чого не зробили, асоц≥ативно кажучи, молотка в руках
не тримали, вони вже хочуть ≥ти на ту кузню. ≤ ти њм говориш:
Уѕацани, починайте не з п≥дкови, а там прутика ¤кого з≥гн≥тьФ.
¬они не слухають, вони думають, що ми вже стар≥ ≥ не розум≥Їмо,
що вони грають, не розум≥Їмо цих напр¤мк≥в. Ќасправд≥, члени
жур≥ достатньо профес≥йн≥ люди, щоправда, ¤ себе до них
не в≥дношу. я оц≥нював на р≥вн≥ УподобаЇтьс¤ Ц не подобаЇтьс¤Ф
або Уможна слухати - не можна слухатиФ (УкачаЇ Ц не качаЇФ).
“обто коли все добре звучить, ти просто п≥дтупуЇш ногою,
а на де¤ких командах хочетьс¤ вуха закритиФ.
ќлег алич, У+GG+Ф:
У¬раженн¤ р≥зноман≥тн≥ ц≥лком. ™ непоган≥ досить групи,
але проблема в тому, що т≥ непоган≥ групи не мають н≥чого
сп≥льного з≥ Ћьвовом. ѕройшла т≥льки одна група з≥ Ћьвова,
≥ складаЇтьс¤ таке враженн¤, що льв≥вський рокТнТрол ¤кось
занепадаЇ, чи не розкв≥таЇ, чи просто не може набрати тоњ
м≥ц≥ рокТнТрольноњ.
ѕричина? Ћьв≥в Ц то мекка чогось ≥ вс≥
льв≥вськ≥ думають, що вони кращ≥, крут≥ш≥, наймогутн≥ш≥Е
ј вийшло, що все навпаки. як≥ групи мене здивували? √рупа
з ¬иноградова УCordOnФ, також У арнаФ з ≤вано-‘ранк≥вська.
“обто ц≥ хлопц≥ викладаютьс¤ по повн≥й програм≥. ’ороша
дрогобицька група, знаю, що в них там дуже багато проблем,
бо вокал≥ст з≥ —три¤, хлопц≥ њзд¤ть туди-сюди на т≥ репетиц≥њЕ
—тавки: хто переможе на фестивал≥? «наЇш,
дл¤ мене У“арас ЅульбаФ зовс≥м н≥¤кий не авторитетний фестиваль.
я у ньому брав участь рок≥в дес¤ть тому з≥ своЇю старою
групою У+GG+Ф (у 1993-му роц≥, здаЇтьс¤), ну, прињхали,
ну, пограли, стали кимсь, не стали, ¤к прињхали, так ≥ поњхали.
ѕо сут≥, зараз в≥дбуваЇтьс¤ те саме. Ќ≥¤коњ ф≥нансовоњ допомоги
Ц абсолютна повна ф≥гн¤. як≥ дл¤ мене авторитетн≥ фести?
ј н≥¤к≥! ћи живемо у жлобськ≥й крањн≥, нагл≥й, бакланськ≥й,
де кожен намагаЇтьс¤ вирвати, нажити щось. «а нормальних
людей та за мистецтво мало хто думаЇФ.
ёр≥й Ўар≥фов на закид про непрофес≥йн≥сть
жур≥: Уѕрофес≥йн≥сть саме в тому ≥ пол¤гаЇ, що можна займатис¤
одн≥Їю музикою, але розум≥ти загальний процес ≥ ¤к≥сть музики.
ќкр≥м того, в жур≥ не було людей агресивно налаштованих
на ¤кийсь тип музики, - кладу руку на серце. „ому не було
молодих людей в жур≥? ¬они би просто не мали права судити.
’то мало знаЇ, той не може оц≥нювати. “о треба трохи прожити,
переслухати, щоб пом≥тити щось добротне. як правило, продюсери
молод≥жних груп на «аход≥ Ц це переважно доросл≥ д¤дьки,
¤к≥ знають, що робл¤ть. ” 17-20 рок≥в зовс≥м не той р≥вень
знань, щоб оц≥нити роботу чи мистецький р≥вень ¤когось виконавц¤.
ј щодо текст≥в п≥сень, то, все-таки, це музичний фестиваль
≥ тексти залишаютьс¤ на сов≥ст≥ виконавц≥в, от. ’оча ми
наперед знаЇмо, що то грають не поети, не композитори великого
масштабу. ƒоводитьс¤ ≥з тим миритис¤, це ж обТЇктивн≥ реч≥.
™диний випадок у св≥т≥ був, коли молод≥ хлопчики ≥з УBeatlesФ
робили таке, ¤ке ≥ пот≥м, коли пройшов час, залишилос¤ ген≥альним.
јле то л≥чен≥ колективи ≥ на це розраховувати не доводитьс¤Ф.
ќт ≥ все, пон≥ та панове.
10 липн¤ б≥л¤ УЋ¤лькиФ в≥дбудетьс¤ св¤тковий гала-концерт
переможц≥в ≥... готуйте вал≥зи у ƒубно. «в≥дти ≥ почуЇмос¤.
ћр≥¤ “»“ј–≈Ќ ќ
P.S. ƒо реч≥, ¤к стало в≥домо ≥з достов≥рних
джерел (в≥д директора фестивалю ќлександра ѕахолюка), вже
готуЇтьс¤ наступний фестиваль 2004-го року...
|